Digitalakademin

Digitalakademin

Digitalakademin lanserades i oktober 2015 på initiativ av Google och Almi. Detta är ett utbildningsprogram som har som mål att lära företagare att utnyttja de möjligheter som internet och digitalisering erbjuder. Programmet, som består av fyra utbildningstillfällen, riktar sig till svenska företagare inom små och medelstora företag som vill få redskap för att lyckas bättre online. Kursen är resultatet av ett samarbete mellan Google och Almi Företagspartner och leds av en Google-certifierad partner. Målet är att du som företagare ska lära dig hur du bättre kan nå ut till dina kunder och samtidigt öka ditt företags tillväxt. Sverige har länge varit bland de främsta i världen när det gäller marknadsföring på nätet, men i och med ständigt ökad konkurrens på den internationella marknaden blir det allt viktigare att utveckla sig för att vara framgångsrik i den ständigt pågående digitaliseringen. Digitalakademin är till för att stärka konkurrenskraften hos svenska företag. Fortsätt läsa Digitalakademin