Under 2017 ökade e-handeln med 16% jämfört med tidigare enligt en rapport från e-handelsbarometern. Här kommer några saker som det talas mycket om inom e-handel just nu.
Personalisering med anpassning av webbutiken för den enskilda användaren och den enskilda kunden så den möter det som matchar de egna preferenserna. I förening med att uppfylla GDPR som kommer 25/5-18.
Live support En framgångsrik e-handel ger kunderna en bra shoppingupplevelse och har en riktigt bra kundservice. Så ha en chattfunktion!
Nischa dig för framgång! För att lyckas med e-handel måste du identifiera dina USPar, 2018 mer än någonsin.
Kan tex vara genom att jobba med
– Utbud
– Pris
– Varumärke
– Lojalitetsprogram
– Mervärde i form av kunskap
– Överlägsen leveranssäkerhet och kundservice.
Oavsett vilken väg du väljer att gå så krävs på denna punkt ganska mycket får att slå igenom i bruset.
Slutligen 10 snabba tips som kännetecknar en lyckad e-handel 2018
1. Lättnavigerat med sökfunktion
2. Miljöbilder
3. Bra och enkla lösningar för reklamationer.
4. Fyllig info på det som behövs för ett informerat köp.
5. Tydlig info om lagersaldo och leveransvillkor
6. En bra och enkel kassa med flera betallösningar
7. Säkerhet med SSL-certifikat
8. Bra hosting med snabba svarstider, avgörande för de mobila besökarna.
9. Bra stöd för SEO för framgångsrik sökordsmarknadsföring.
10. Flexibel plattform så går att växa med och utveckla.
Ta kontakt med oss, så hjälper vi dig komma igång och ta nästa steg i din e-handelssatsning.